Thursday, February 23, 2012

Konvoi ke Pengkalan Balak : Chalet Hajjah Mahawa

alhamdulillah, lega jugak otak selepas bercuti singkat bersama-sama kawan sekilang pada 18/2/12. kali ini agak unik sebab kami pergi secara berkonvoi dan bermalam. sebelum ni ada jugak berkonvoi tapi tak bermalam. alhamdulillah ramai jugak keluarga yang turut serta seperti :
1) keluarga izman
2) keluarga saiful nizam
3) keluarga hadi
4) keluarga sazaham
5) keluarga norasmani
6) keluarga sahrul afandi
7) keluarga azlan
8) keluarga anuar
9) keluarga fain
10) keluarga zainal
11) keluarga ridzaudin
12) keluarga najib
13) syarizal
14) shazwan

kami bermula didepan kilang tempat kami cari rejeki iaitu di port klang. ada juga sebahagian yg menunggu di check point 1 iaitu di R&R Dengkil, senang sikit bg mereka yg mmg tinggal di area putrajaya dan sekitarnya.



konvoi bermula jam 830 pagi. then berhenti sarapan di R&R dengkil. alhamdulillah semua makanan disumbangkan dari teman2 yg turut serta. just beli air minum je di R&R tu. kami keluar di tol pedas linggi dan melalui jalan kampung ke pengkalan balak, melaka. perjalanan agak perlahan sebab masing2 ramai anak kecik dan berhenti2, agak jugak yg berhenti lain2 sebab. tak kisahlah, tak kejar mendapun.

alhamdulillah, kami selamat sampai di HAJJAH MAHAWA CHALET, PENGKALAN BALAK, MELAKA lebih kurang jam 1130am. banyak masa sebelum check in jam 1pm. nasib aku tak berapa baik sebab kereta aku aircond yang panas. so, aku mengambil peluang yg ada tu untuk memeriksa dan menambah aircond di bandar berdekatan (dekat ke menda.... situ pekan kecik je). since kemudahan area situ tak berapa lengkap, banyak la kedai yang aku kena redah. dan alhamdulillah dlm jam 230pm barulah aku balik semula ke chalet hjh mahawa tu. kawan2 dah check in, dah mandi laut pun. alhamdulillah, aku dapat bilik paling dekat dengan laut. memang aku suka stay dekat laut, aku dah minta dengan pengarah projek kalau boleh bg aku duduk chalet plg dekat dgn laut, alhamdulillah mereka izinkan (mereka takut kena potong gaji sebenarnya tu... he.he.he...).








tu gambar kawasan chalet. ini chalet yang aku duduk:-


ini dari dalam chalet :








kepada sesiapa yang berminat nk stay di chalet hajjah mahawa ini, bolehlah layari http://hjmahawachalet.blogspot.com/

2 comments: